Allmänna villkor

Du måste vara 18 år för att få beställa hos oss, är du yngre måste du ha målsmans godkännande.

Beställning sker normalt endast via vår hemsida, ej via telefon eller e-post.

Beställning är bindande. Om något blev fel när du gjorde beställningen hör då av dig omgående, via e-post eller telefon, så ska vi försöka att hjälpa dig.

Vi förbehåller oss rätten att neka beställningar eller kunder.

Vi reserverar oss för felskrivningar, faktafel, förändringar och slutförsäljningar.


Priser

Samtliga priser på hemsidan anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive 6 % eller 25 % moms beroende på vara.

Priset som visas i varukorgen vid beställningstillfället är det pris som gäller. Priser kan komma att ändras såväl upp som ner utan förvarning, men detta påverkar inte redan gjorda beställningar.


Betalning

Som privatperson betalar du med Collector Checkout. Du kan välja på faktura, kortbetalning, direktbetalning och avbetalning.

Som företag eller organisation kan du välja vår fakturering.

 

Frakt

Fast fraktkostnad på 19kr tillkommer på alla beställningar inom Sverige.

Vi levererar alltid med Posten. Om det blir brev, varubrev eller MyPack beror på vikt och värde.

Vi kan i dagsläget tyvärr inte leverera till länder utanför Sverige.


Leverans

Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-3 vardagar efter lagd beställning under förutsättning att alla varor finns i lager. Leveranstiden på ej lagerförda varor varierar. 

Beräknad leveranstid står på varje vara och en orders leveranstid är den längsta av alla ingående varor. Observera att vi normalt inte dellevererar, utan vill du ha dina böcker tidigare får du dela upp din order i två eller fler order. Du kan alltid ringa kundtjänst som kan kontakta leverantören och få reda på mer angående leveranstiden.

Beställningsvaror som inte lagerförs kan bli strukna ur beställningen om det efter kontakt med leverantören visar sig att varan inte längre finns tillgänglig.

Runt storhelger och under semestermånaderna kan leveranstiden ibland bli något längre.

Om levereras inte kan ske inom avtalad tid, kan du häva köpet utan extra kostnad.  

Outlösta försändelser debiterar vi med 195 kr, vilket motsvarar de faktiska kostnaderna för fraktkostnad, returfrakt och administrativa kostnader. Ångrar du ditt köp efter att vi skickat beställningen, bör du hämta ut din beställning och utnyttja din ångerrätt.


Reklamation
 

Har du fått fel vara eller en trasig/skadad vara, kontaktar du Lyson AB/Notlagret via e-post (info@notlagret.se) eller telefon (033 - 799 80 05) så vi kan åtgärda felet.

Vi återbetalar inom 30 dagar. För att möjliggöra återbetalningen behöver vi dina bankuppgifter, bankens namn, clearing nummer samt kontonummer. Är varan betalad med VISA/Mastercard återbetalas beloppet till kortkontot. Klarna-faktura som inte förfallet eller betalats krediteras.

Vid reklamationer är du som ansvarar för att försändelsen kommer fram till oss medan Lyson AB/Notlagret står för den eventuella returfrakten när reklamationen blivit behandlad.

Lyson AB/Notlagret följer konsumentköplagen vid reklamationer och vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Vi rekommenderar därför att du i första hand vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Du kan även använda av EU-kommissionens webbplats för klagomål.


Garantier

Vi har 1 års garanti på alla våra varor. Observera att garantin endast avser ursprungsfel, d.v.s. fel som uppkommit på grund av fel i tillverkningen och liknande. Förslitningsskador eller skador som uppstår på grund av handhavandefel ersätts inte.

Om du har ett garantiärende kontakta Lyson AB/Notlagret via e-post (info@notlagret.se) eller telefon (033 - 799 80 05) så vi kan åtgärda felet.


Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter du mottagit dina varor. Detta gäller under förutsättning att varorna återlämnas oanvända i oförstört skick. Avdrag görs från det återbetalade beloppet om varorna minskat i värde till följd olämplig hantering/paketering. Rent generellt kan man säga att vi måste kunna sälja varorna igen som nya.

Vid ångerrätt gäller att du själv får stå för eventuella fraktkostnader samt att det är du som ansvarar för att försändelsen kommer fram till oss i nyskick. Den ska naturligtvis inte vara begagnad. Tips! Paketera försändelsen väl. Våra emballage fungerar inte alltid för transport 2 gånger. Avdrag görs från det återbetalade beloppet om varorna minskat i värde till följd av annan hantering.

Att låta bli att hämta ut din beställning räknas inte som ett giltigt sätt att använda ångerrätten, utan du kommer då debiteras 195 kr för fraktkostnad, returfrakt och administrativa kostnader.

Om du önskar utnyttja din ångerrätt kontaktar du Lyson AB/Notlagret först via e-post (info@notlagret.se) eller telefon (033 - 799 80 05) för mer information.

Vi återbetalar inom 30 dagar. För att möjliggöra återbetalningen behöver vi dina bankuppgifter, bankens namn, clearing nummer samt kontonummer. Är varan betalad med VISA/Mastercard återbetalas beloppet till kortkontot. Collector-faktura som inte förfallet eller betalats krediteras.

Collector återbetalar inom 14 dagar efter att de tagit emot återbetalningsuppgifterna, om detta behövs.


Force Majeure

Notlagret är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.


Personuppgiftspolicy

Vi som driver Notlagret tycker det är viktigt med personlig integritet och jobbar därför hårt för att säkerställa att våra kunders personuppgifter är i tryggt förvar. All personlig information behandlas i enligt med personuppgiftlagen (PUL).

Lyson AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du som kund lämnar till oss och dessa behandlas av Lyson AB för att hantera beställningar och ärenden däromkring. Informationen kan också användas för marknadsföringsändamål, t.ex. frivilliga nyhetsbrev.

Dina uppgifter aldrig kommer att säljas, hyras ut eller på annat sätt lämnas ut till tredje part.

Som kund till Lyson AB / Notlagret har du rätt att en gång per år få information om hur dina personuppgifter används. I så fall skickar du din undertecknade begäran till adressen nedan. Du kan också skicka en begäran om du vill ändra/rätta till några uppgifter.


Cookies

Notlagrets hemsida är baserat på ett webshopsystem som använder s.k. sessionscookies för att hålla reda på bl.a. innehållet i kundvagnen, namn och adressuppgifter mm. Dessa är endast tillfälliga och vi använder inga permanenta eller långlivade cookies.

Vi använder oss även av statistikverktyget Google Analytics på sidan. Google Analytics skapar cookies som används för att generera besöksstatistik, som sedan används bl.a. för att förbättra vår hemsida och marknadsföring.

Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare konfigureras så att du automatiskt nekar alla cookies. Du kan också vid behov radera redan lagrade cookies. Se din webbläsares hjälpfiler för mer information.

Om du som kund slår av cookies i din läsare är det möjligt att butiken inte längre fungerar normalt.


Adresser

Följande adresser gäller vid försändelser till oss. Observera att du bör kontakta oss först via e-post (info@notlagret.se) eller telefon (033 - 799 80 05) vid reklamationer eller utnyttjande av ångerrätt.

Postadress (för brev, REK och MyPack/Postpaket)
Lyson AB / Notlagret
Box 22023
501 14  Borås

Leveransadress (för Företagspaket, DHL och Schenker)
Lyson AB / Notlagret
Getängsvägen 15
504 68  Borås