Laddar, vänta lite...

Allmänt | Priser | Betalning | Frakt | Leverans | ReklamationGarantier Ångerrätt | Force Majeure

Allmänna villkor

  • Du måste vara 18 år för att få beställa hos oss, är du yngre måste du ha målsmans godkännande.
  • Beställning sker normalt endast via vår hemsida, ej via telefon eller e-post.
  • Beställning är bindande. Om något blev fel när du gjorde beställningen hör då av dig omgående, via e-post eller telefon, så ska vi försöka att hjälpa dig.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka beställningar eller kunder.
  • Vi reserverar oss för felskrivningar, faktafel, förändringar och slutförsäljningar.

Priser

  • Samtliga priser på hemsidan anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive 6 % eller 25 % moms beroende på vara.
  • Priset som visas i varukorgen vid beställningstillfället är det pris som gäller. Priser kan komma att ändras såväl upp som ner utan förvarning, men detta påverkar inte redan gjorda beställningar.

Betalning

  • För privatpersoner i Sverige använder vi oss av Klarna Checkout - Fullständiga villkor kan läsas här: Villkor för Klarna Checkout. Med Klarna Checkout bekräftar du först köpet och sedan väljer du betalningssätt. Klarna erbjuder i dagsläget följande betalsätt, samt tidsbegränsade kampanjer vid jul och sommar:
    • Klarna faktura – 14 dagar - Fakturan skapas då varan skickas från oss och skickas till angiven e-mailadress. Inga avgifter tillkommer ifrån oss eller Klarna så länge den betalas i tid.
    • Klarna konto - delbetalning - Faktura skickas ut månadsvis ifrån Klarna med avgifter enligt villkoren. Inga extra avgifter tillkommer ifrån oss.
    • VISA/Mastercard - Inga avgifter tillkommer ifrån oss eller Klarna. Klarna behandlar din kortinformation på ett korrekt sätt i enlighet med den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS och använder 3-D Secure för att identifiera kortinnehavaren.
    • Direktbetalning via Internetbank: Handelsbanken, Nordea, SEB, Swedbank - Inga avgifter tillkommer ifrån oss eller Klarna.
    • Om du har frågor angående din faktura eller betalning tar du i första hand direkt kontakt med Klarna. Du kan även på egen hand t.ex. flytta fram förfallodatum direkt på www.klarna.se. 08 - 120 120 10 (Öppet mån-tors 8.30 - 20.00, fre 8.30 - 17.00, lör-sön 10.00 - 17.00)
  • Privatpersoner i Sverige kan även välja förskottsbetalning via Bankgiro genom att välja kundtypen ”Företag, Kommun, Stat & Utland”.
    • Bankgiro - Betalning sker i förskott till bankgiro 663-4208 (Lyson AB). Varor skickas inte förrän pengarna syns på kontot, vilket kan ta upp till 3 vardagar extra. Inga avgifter tillkommer ifrån oss.
  • Till Företag & Stat/Kommun erbjuder vi:
    • Manuell Faktura (Företag & Stat/Kommun) - Manuell 30 dagars faktura. Endast för kreditvärdiga företag, organisationer och kommun/stat. Faktura skickas via e-post. Önskas utskriven faktura, tillkommer 9 kronor i faktureringsavgift.
      Privatpersoner som väljer detta alternativ kommer att få sin order makulerad.
    • Bankgiro - Betalning sker i förskott till bankgiro 663-4208 (Lyson AB). Varor skickas inte förrän pengarna syns på kontot, vilket kan ta upp till 3 vardagar extra. Inga avgifter tillkommer ifrån oss.
  • Vi kan tyvärr inte ändra betalsätt på en order i efterhand, utan en ny beställning måste då göras och den gamla makuleras. Vänligen kontakta oss omgående så hjälper vi dig.

Frakt

  • Fast fraktkostnad på 19kr tillkommer på alla beställningar inom Sverige, såvida inte alternativet "Avhämtning Borås" väljs i kassan.
  • Vi levererar alltid med Posten. Om det blir brev, varubrev eller MyPack beror på vikt och värde.
  • Vi kan i dagsläget tyvärr inte leverera till länder utanför Sverige, men vi hoppas inom kort kunna erbjuda leverans till hela EU.

Leverans

  • Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-3 vardagar efter lagd beställning under förutsättning att alla varor finns i lager. Ibland kan leveranstiden bli längre t.ex. vid beställningsvaror som inte lagerförs.
  • Beräknad leveranstid står på varje vara och en orders leveranstid är den längsta av alla ingående varor. Observera att vi normalt inte dellevererar, utan vill du ha dina böcker tidigare får du dela upp din order i två eller fler order. Du kan alltid ringa kundtjänst som kan kontakta leverantören och få reda på mer angående leveranstiden.
  • Beställningsvaror som inte lagerförs kan bli strukna ur beställningen om det efter kontakt med leverantören visar sig att varan inte längre finns tillgänglig.
  • Runt storhelger och under semestermånaderna kan leveranstiden ibland bli något längre.
  • Om levereras inte kan ske inom avtalad tid, kan du häva köpet utan extra kostnad.  
  • Outlösta försändelser debiterar vi med 195 kr, vilket motsvarar de faktiska kostnaderna för fraktkostnad, returfrakt och administrativa kostnader. Ångrar du ditt köp efter att vi skickat beställningen, bör du hämta ut din beställning och utnyttja din ångerrätt.

Reklamation 

  • Har du fått fel vara eller en trasig/skadad vara, kontaktar du Lyson AB/Notlagret via e-post (info@notlagret.se) eller telefon (033 - 799 80 05) så vi kan åtgärda felet.
  • Vi återbetalar inom 30 dagar. För att möjliggöra återbetalningen behöver vi dina bankuppgifter, bankens namn, clearing nummer samt kontonummer. Är varan betalad med VISA/Mastercard återbetalas beloppet till kortkontot. Klarna-faktura som inte förfallet eller betalats krediteras.
  • Vid reklamationer är du som ansvarar för att försändelsen kommer fram till oss medan Lyson AB/Notlagret står för den eventuella returfrakten när reklamationen blivit behandlad.
  • Lyson AB/Notlagret följer konsumentköplagen vid reklamationer och vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Vi rekommenderar därför att du i första hand vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Du kan även använda av EU-kommissionens webbplats för klagomål.

Garantier

  • Vi har 1 års garanti på alla våra varor. Observera att garantin endast avser ursprungsfel, d.v.s. fel som uppkommit på grund av fel i tillverkningen och liknande. Förslitningsskador eller skador som uppstår på grund av handhavandefel ersätts inte.
  • Om du har ett garantiärende kontakta Lyson AB/Notlagret via e-post (info@notlagret.se) eller telefon (033 - 799 80 05) så vi kan åtgärda felet.

Ångerrätt

  • Du har enligt distansavtalslagen alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter du mottagit dina varor. Detta gäller under förutsättning att varorna återlämnas oanvända i oförstört skick. Avdrag görs från det återbetalade beloppet om varorna minskat i värde till följd olämplig hantering/paketering. Rent generellt kan man säga att vi måste kunna sälja varorna igen som nya.
  • Vid ångerrätt gäller att du själv får stå för eventuella fraktkostnader samt att det är du som ansvarar för att försändelsen kommer fram till oss i nyskick. Den ska naturligtvis inte vara begagnad. Tips! Paketera försändelsen väl. Våra emballage fungerar inte alltid för transport 2 gånger. Avdrag görs från det återbetalade beloppet om varorna minskat i värde till följd av annan hantering.
  • Att låta bli att hämta ut din beställning räknas inte som ett giltigt sätt att använda ångerrätten, utan du kommer då debiteras 195 kr för fraktkostnad, returfrakt och administrativa kostnader.
  • Om du önskar utnyttja din ångerrätt kontaktar du Lyson AB/Notlagret först via e-post (info@notlagret.se) eller telefon (033 - 799 80 05) för mer information.
  • Vi återbetalar inom 30 dagar. För att möjliggöra återbetalningen behöver vi dina bankuppgifter, bankens namn, clearing nummer samt kontonummer. Är varan betalad med VISA/Mastercard återbetalas beloppet till kortkontot. Klarna-faktura som inte förfallet eller betalats krediteras.
  • Klarna återbetalar inom 14 dagar efter att de tagit emot återbetalningsuppgifterna, om detta behövs.

Force Majeure

  • Notlagret är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.
  • Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Adresser

  • Följande adresser gäller vid försändelser till oss. Observera att du bör kontakta oss först via e-post (info@notlagret.se) eller telefon (033 - 799 80 05) vid reklamationer eller utnyttjande av ångerrätt.

    Postadress (för brev, REK och MyPack/Postpaket)
    Lyson AB / Notlagret
    Box 22023
    501 14  Borås

    Leveransadress (för Företagspaket, DHL och Schenker)
    Lyson AB / Notlagret
    Getängsvägen 15
    504 68  Borås

 

Artist/Kompositör

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z Å Ä Ö  

Facebook

Fyndshop

Lagerrensning
50% rabatt
på hundratals titlar
Fynda här »